förlåta & förlåtas

Publicerat: 2012-06-05 Kl: 21:43:38 | I kategori: Allmänt


Det där med att förlåta.
Det känns så 2011.
Som om mina värderingar skulle vara bättre än någon annans.
Som att jag har rätt att knycka på nacken och liksom, jag förlåter dig.
För att jag hade rätt och du hade fel.
Känns ju skönt för egot, men hur ofta, hur ofta, är livet så enkelt.
Hur ofta handlar någon fel ur ren och skär ondska.
Hur ofta finns det en strategisk plan om att såra och förgöra bakom en handling.
Inte lika ofta som misstag sker. Inte lika ofta som vi bara inte tänker efter.

Och hur ofta kan man säga jag förlåter dig utan att känna ett sting av..."hahaa... Jag vann!".
Då är ändå inget förlåtet.
Själva meningen av ordet blir lika ihåligt som när "jag älskar dig" mest betyder "du fyller mina hål". För sånt händer.

Det där med att förlåta, alltså.
Tricky buisness!
Kanske det svåraste vi har att lära oss.

Kommentarer
Postat av: Petra

Men jag förlåter dig för att du bloggar så sällan



NOT

2012-06-06 @ 08:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0