Cliniderm Redness rescue

Publicerat: 2011-03-28 Kl: 14:14:30 | I kategori: Allmänt


Jag kan aldrig gå förbi ett Apotek utan att få med mig produkter hem, har en hel del nyinköpt som jag glömt att visa upp. Först ut blir Cliniderms Redness rescue.
Jag hoppade högt av glädje när jag såg den på hyllan, hade redan läst några recensioner där den lovordades.
"Instantly reduces redness and calmes reactive skin" -
i teorin låter den som gjord för mina känsliga & rödflammiga kinder.


Rikligt med grönt pigment...


...Som lämnade en tydlig grönblå fläck på handflatan när krämen tvättades av.

Men i ansiktet hände tyvärr inget alls.
Ingen idé att ens visa för- & efterbilder då det verkligen inte gav nån synbar effekt.
Kanske ska jag pumpa ut en rejäl dos och använda som långverkande mask, risken är väl då att pigmentet biter sig fast så som på handen, och kinderna blir blå istället för röda :-).
För det var faktiskt så att min H frågade mig vad jag hade gjort första dagen som jag förväntansfullt hade smort in mig med krämen. "Du ser lite blå ut i det här ljuset".

+ Väldigt praktisk tub, med lättdoserad pump. 
Alla ansiktskrämer borde förpackas så!

- Dämpade inte rodnad eller rödflammighet i mitt ansikte.
- En svagt blå nyans kunde däremot skymtas, utöver rosigheten.
- T-zonen blev för glansig även med matt mineralpuder över.
- Någon lugnande känsla märkte jag inte heller av.

Tydligen funkar den toppen för andra, kul för er!
Jag föredrar en grönfärgad primer, antingen något silikonigt likt Smashbox eller Tikeis gröna concealer, för att visuellt lugna röd hy. Den svalkande känslan får gärna komma från ren Aloe Vera eller fuktgel.
Kommer säkert att använda slut på tuben av ren snålhet, men någon ny lär det inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0