On the countryside

Publicerat: 2011-03-25 Kl: 09:34:38 | I kategori: Allmänt


Godmorgon girls,
Äntligen fredag & Äntligen framme!

Vi satt inklämda i hytten på min Henkes lastbil halva natten - klockan blev halv två innan "sammo & sassar"s hus uppenbarade sig likt en hägring i öken.
De som känner till min älsklings ursprung kan nog gissa destinationen nu.
Vi har kört genom halva Sverige för att komma dit han kallar "himma", Ystad.
H har sålt sin lastmaskin till en kompis här, därav valet av transportmedel.
Inget jag skulle rekommendera annars, åk hellre bil, gärna med värme och radio.
För er som ändå är lockade att pröva rekommenderar jag en lyxigare utgåva eller åtminstonde en resa utan tvååring i barnstol. Eller i alla fall nackstöd. Pust!
Hur som haver, vaknade upp till ljuvlig vårvärme i Sveriges vackraste landskap.
Skåne är fantastiskt!
Vidsträckta vyer och massor av vackra gårdar, rena drömmen för en hästtjej (finare ord för bondtös) som jag!
H's föräldrar bor på just en sån idyll, pedantskött såväl invändigt som ute.

Nej hörrni, det tråkiga i kråksången är att jag har så ont i halsen, jättehuvudvärk, snorig & febrig.
Ska dricka upp mitt kaffe och ta en lång dusch, kanske hjälper lite.
Postar lite kort om en stund, ifall uppkopplingen behagar fungera, alltså.
Nackdelen med weekend på vischan - täckningen suger...
Ilandsproblem!

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0