Pain de Levain

Publicerat: 2011-03-19 Kl: 10:44:56 | I kategori: Allmänt


Godmorgon tjejer!
Jo då, det är ännu morgon här.
Älskar långa lördagsmornar - ska jag välja en favoritpunkt på veckan så är det precis nu.
Veckans jobb är avslutat, helgen har nyss börjat, man slappar i mjukisbrallor och det serveras frukost deluxe.
Väntar bara på att babycake ska komma hem igen så ska jag mixa ihop en smoothie och lägga bake off-frallor i ugnen.

På tal om det är jag vansinnigt sugen på att baka på vildjäst, har ni testat det?
Här finns ett härligt recept, hela bloggen är fantastisk och själva anledningen till att mitt intresse för levainbröd väcktes. Surdegsbröd överhuvudtaget är en stor passion som kommer från den tiden (pust, nu låter jag gammal) då jag bodde på en hästgård i Portugal. Den franska hushållerskan bakade helt fantastiska, gigantiska, vita surdegslimpor som smakade himmelriket på jorden. Serverades med riktigt smör, marmelad och hård stark ost som vi skar i tjocka bitar med kniv.
Nåja, får se om det kan bli av en provbakning den här veckan eller veckan därpå. Inget litet projekt, precis.



Skämmig & ocreddig fablesse; Läser många olika mat-&baktidningar men inget ger mig lika mycket inspiration som ICAs gratistidning Buffé.
Blir sugen på att testa nästan varenda recept.

Nu kommer han, hörs om en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0