Curious

Publicerat: 2011-03-15 Kl: 10:45:13 | I kategori: Allmänt


  • Du heter: Christine
  • Smeknamn: Mina barndomsvänner säger Chrisse... Men det ska inte du göra, det är ett fenomen som jag hoppas ska dö ut med tiden.
  • Låt som när du är ledsen sörjer till? Fix you, Coldplay.
  • Beroende av: Kaffe.
  • Vem behöver du mest just nu:  Nu för tiden är det creddigt att klara sig själv, Independant woman part 1, 2 & 3. Personliga coacher tjänar multum på att intala sina klienter att de inte behöver någon annan, förverkliga dig själv och länge leve individen, osv. Jag, som den ocreddiga kvarleva från stenåldern jag är, behöver min älskling, min familj och mina vänner. Ensam är inte stark. Punkt.
  • Vad tror folk om dig? Ibland förväxlas blyghet med dryghet.
  • Stämmer det? Nix.
  • Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är smal. Speciellt på jobbet. Hurvida det stämmer eller är viktigt är dock tveksamt.
  • Vad säger du för att imponera på någon? Något om deras specialintresse. Folk älskar när man intresserar sig för saker som är viktiga för dem.
  • Hur imponerar man på dig? Man överraskar mig med något oväntat. En kommentar som gör mig förvånad eller en oförutsedd handling.
  • Brukar du skratta för dig själv? Oh ja. Ibland vaknar jag av att jag skrattar!
  • Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Du har ett paket att hämta på Coop Forum".
  • Var bor du? på Gotland.
  • Trivs du där: Väldigt bra.
  • Äger du några converse: Nej, men jag har gjort och tänkte köpa mig ett nytt par i vår.
  • Sprit, cider, vin eller öl: Vin!
  • Brukar du bli för full: Aldrig. Senast var säkert 10 år sen. Nej nu ljög jag, med undantag för ett tillfälle i somras.
  • Vad har du för mobiloperatör: Telia.
  • Är du allergisk mot något: Nickel.
  • Nästa mål i ditt liv: Börja plugga igen.
  • Hur svarar du i mobilen: Ja det är Christine.
  • Vem ringde du senast? Sussi.
  • Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Hu, vad dum han är".
  • Antal timmar sömn inatt: 9.
  • Sov du ensam: jämte min älskling.
  • Brukar du komma i tid: Är en riktig tidsoptimist...
  • När mår du bra: När solen skiner.
  • När blev du fotad senast: I helgen.
  • Hur känner du dig nu: Go & glad! Utvilad, upprymd & tillfreds.
  • Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt & blårandigt. På våren är jag gärna preppy i stil & färg.
  • Vad tycker du om fötter: Egna okej, andras riktigt snuskiga.
  • Vad saknar du: En vit vårjacka. Och mina utflyttade vänner (mer PK).
  • Hade du en bra kväll igår: Väldigt mysig.
  • Favorit dryck på morgonen: Kaffe, kaffe, kaffe.
  • Rakar du benen: Ja.
  • När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 23.
  • Är du blyg? Ibland.
  • Sysslar du med någon idrott: Har ridit i hela mitt liv, även om det just nu är torka på den fronten.
  • Vill du hellre ha mail än brev: Ja, hellre mail. Orkar inte sortera papper.
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Oh, ja!
  • Har du spytt offentligt: Hrm... Jo, det har nog hänt. Länge sen.
  • Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Testa att ligga! Vad ska man annars göra?
  • Är du nöjd med ditt liv: Nästan jämt.
  • Är du bortskämd: Nej.
  • Vad gör du i morgon: I morgon ska jag jobba och träffa min vän Sandra.
  • Vad är det värsta du vet? Snålhet, arrogans & egoism.
  • Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Mycker olika.
  • Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Alla som inte följer strömmen. Alla människor som vågar vara sig själva är utmärkta förebilder.
  • Vad längtar du till? Sommaren. Och en utlandssemester.
  • Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Har även mindre bra vänner och där är det inte tal om äkta vänskap. Men ingen relation är den andra lik.
  • Vad använder du för shampoo? Joico, Redken & Matrix.
  • Vad är det finaste du fått? Kärlek. Man kan inte få något finare än någon annans hjärta överlämnat i sina händer, tycker jag.
  • En speciell dag du minns: Tja, jag är varken förlovad, gift och har inga egna barn. Jag väntar nog ännu på riktigt speciella dagar.
  • Hur gammal är du: 29 år om mindre än en månad.
  • Tycker du om någon just nu: Många, många.
  • Om fem månader: Är sommaren snart slut. Semestern är över och såväl I som M har fått sina bebisar. Märkligt vad fort tiden går!
  • Du samlar på: Ingenting. Fast jag har nog mer presentsnören och -askar än genomsnittet.
  • Gröna eller röda äppeln: Gröna Granny smith eller röda Honey crunch.
  • Vem ringer du när du är arg/ledsen: Sussi.
  • Gillar du golf: Nix.
  • Vilken tid gick du upp idag: 9.00.
  • Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
  • Har du strumpor på dig nu: Nej.
  • Är det okej att gråta: Mer än okej, det är nyttigt!
  • När grät du senast: Jag gråter ofta. Senast var nog i...fredags.
  • Vad skulle du göra om du vann en miljon: En mille räcker inte för mina drömmar! De pengarna hade jag nog investerat i något med avkastning.
  • Bär du glasögon eller linser: Nej.
  • Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Absolut inte.
  • När går du upp ur sängen en helgmorgon: När kärleken eller Axel väcker mig...
  • Har du piercing: Nej
  • Vill du gifta dig: Oh ja! Är en riktigt gammaldags romantiker. Vill ha ett härligt frieri, glimmrande ring och äkta kärlek för resten av livet. Är en av de få som faktiskt tror på ändlös kärlek & soulmates.
  • Vill du ha barn: Oh ja, är väldigt barnkär. Gärna flera stycken.
  • Solar du ofta: Ja, lite oftare än vad som anses hälsosamt.
  • Är du bra på att laga mat: Ja, det tycker jag nog.
  • Är du flygrädd: Älskar att flyga!
  • Hur vig är du: Har överböjliga leder så jag är nog rätt vig.
  • Är du musikalisk? Oh nej, sjunger hellre än bra.
  • Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten med citron.
  • Vilken är din favoritglass: Häagen Daz strawberry cheesecake, inget går upp mot den!  Ben&Jerry kan inte mäta sig men deras Chunky Monkey är klart godkänd.
  • Tror du på ett liv efter döden: Jag hoppas på det.
  • Tycker du om sushi: Älskar! En stor favorit.
  • Vad äter du helst när du ser på film: Vingummi.
  • Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, min mamma är änka och bor med en ny man.
  • Har du tandläkarskräck: Nej, har världens bästa tandis.
  • Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både morgontrött & kvällstrött...
  • Vilken ögonfärg har du: Blå
  • Har du någon gång gråtit dej till sömns: Många gånger. Det hör väl livet till.
  • Biter du på naglarna: Försöker låta bli.
  • Röker du: Nej
  • Hur ofta tränar/motionerar du: Så ofta jag hinner.

En liten lista till dem som anser att jag är för o-privat.
Kanske lär du känna mig en smula bättre!
Nu: ut i solen.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Åh va roligt!

Många "åh, men de visste jag redan" och många "va? oj, jaha, de trodde jag inte" :-p

2011-03-15 @ 10:58:19
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Tiderna Chrisse.

Du, du ser lite tjock ut.

Ätit för mycket vingummin, eller parmaskinka?



Nä Gud vad tråkig "humor" jag har, bläää.

Puss på dig söta fina smala Christine (trodde du hette Cecilia (Cissi))

2011-03-15 @ 20:51:11
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Tiderna Chrisse.

Du, du ser lite tjock ut.

Ätit för mycket vingummin, eller parmaskinka?



Nä Gud vad tråkig "humor" jag har, bläää.

Puss på dig söta fina smala Christine (trodde du hette Cecilia (Cissi))

2011-03-15 @ 20:51:48
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0