Hydra seal

Publicerat: 2011-03-15 Kl: 20:33:30 | I kategori: Allmänt





Klickade hem en helt ny fuktspray från Matrix Biolage på vinst och förlust.
Hydra-seal-softening-mist-ultra-light-instant-moisture-care.
Vilket hår behöver inte det?
 Jag, som är en riktig hårtönt, blev tyvärr inte alls imponerad av innehållet.
I en hårprodukt brukar fukt betyda glycerin som attraherar fukt från luften till hårstrået. Aloe vera har liknande egenskaper. Dessa ingredienser skriker med sin frånvaro!
I denna produkt finns uttorkande alkohol högt upp på listan, följt av silikoner och oliv- samt kokosolja.
Oljor är iofs bra, men de avger inte fukt, utan kapslar snarare in den fukt som redan finns.
Silikoner är den syntetiska versionen av oljor, de kapslar in hårstrået och ger en slät och fin yta, men fukt tillför de absolut inte i sig.
Det må vara överkurs, men för mig är det rakt olämpligt att marknadsföra den här lilla flaskan som fuktspray.

Den har dock några plus!
Den doftar fantastiskt! Fräscht, som om du nyss stigit ut från en salong. Och doften håller i sig hela dagen.
Håret blir blankt, silikonmjukt och den lugnar effektivt friss och flygigt hår utan att bli tungt eller fett.

Att spruta på innan föning som det står i bruksanvisningen rekommenderar jag inte - om du inte har väldigt tunt och fint hår. I mitt tjocka burr uteblir effekten av stylingprodukt helt.
Däremot funkar den finfint som glansspray i torrt hår.

Den korta summeringen av långt hårnörderi:
Värdelös som vårdande fuktspray.
Jättebra som glans- och doftspray.

Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

:-)

2011-03-15 @ 20:45:54
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Sooooooooooooofie

Men gud, kan inte du bara komma och ta med dina superprodukter och ta hand om mitt hår? Så ska jag lära dig alla stavningsmissar jag kan! ;-)

2011-03-15 @ 21:22:21
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0