Lighter shade of brown

Publicerat: 2011-03-03 Kl: 13:56:28 | I kategori: Allmänt







"Nu är du brunett", sa Anders.
Vad var jag förut?

God eftermiddag,
Har precis kommit hem från frisören.
Efter halva slingningen var vi nog båda på väg att ge upp; "Ditt hår tar aldrig slut!", och jag önskade mig, liksom många gånger förut, en tunnare man...
 Tre timmar senare är det både slingat och uppljusat med blondor-tvätt.
Ingenstans i närheten av blont, slås man inte av hur många nyanser brunt det finns?
Det som i affärer säljs som ljusbrunt blir på de flesta hår mörkbrunt eller svart.
Efter allt processerande idag är jag inte ens ljusbrun utan något som frisören Anders vill kalla mellanbrun.
Utväxten är mindre markant, det är inte alltför mycket röda toner och håret känns helt okej efter behandlingen = jag är jättenöjd.
Uppföljning om fyra till sex veckor igen.

Väntar nu på min älskling med nyköpt Sushi.
Han åker till Stockholm i eftermiddag på jobb och kommer inte hem förrän söndag.
Söndag!
Tre nätter ensam. Pust...
Åker hem till mamma på tröstmiddag, det ryktas om kroppkakor.
Hörs senare?

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Jahaja. Här har det skett drastiska hårförändringar. Eller vänta. Jag ser ingen skillnad :).

Att det ska vara så svårt att färga.

Släng i lite väteperoxid ba ;).

Jag måste också göra nått åt mitt tragiska hår. FAN jag plockar gråa strån varje dag numer. My life is over, OVEEEEER!!

2011-03-03 @ 20:52:32
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Wihooo!!! Så rackarns snyggT!!! Verkligen! åh!

2011-03-03 @ 21:32:37
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0