Hoisin & garlic

Publicerat: 2011-03-16 Kl: 18:09:08 | I kategori: Allmänt


Hej,
Snabb uppdatering innan MAT!
Är så vansinnigt hungrig... Återkommer med något vettigare lite senare.
Här på Gotland har en alldeles fantastisk vårdag passerat fylld med solsken, födelsedagsfika för fina Sandra och äkta kvalitetstid med min älskade lillebror!
Har inte träffat honom ensam sedan han fick barn - på över två år.
I dag lyckades det bli en liten timme över, jag drog med honom på en promenad i fina vädret.
Jättemysigt och välbehövligt.
Nu ska jag slänga ihop en kycklingwok med hoisinsås och nudlar till mig, ris till min kräsna andra hälft som jag hoppas anländer hem vilken sekund som helst.
Hörs om en stund?

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Hoisinsås lät spännande, vad är det?

2011-03-16 @ 20:17:46
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Skrattar åt din bröllopskommentar inne hos Sofie :).



En annan sak.

Det där med att folk (över lag) tycker att det är heeelt OK att kommentera smala människors vikt och ifrågasätta om de har ätstörningar och ifrågasätta varför man inte tar en kaka till fikat.

Hur f_n skulle en tjock (förlåt jag talar klarspråk här) människa reagera om man gick på likadant???

Typ:



- GUD vad tjock du är!

...Alltså om man jämför med mig.

Tystnad.

Säkert att du inte hetsäter?

...För hur mycket väger du egentligen???

....SÅ MYCKET!? ...Det syns inte.

...Men du är ju kort...

Säkert att du inte hetsäter?

Du åt ju av kakan till fikat?

Jaha, du åt inte...Jag såg inte.

Du har väl gått upp, va?

Du såg inte alls lika tjockut förra veckan/innan semestern/när vi hade möte/annat alternativ.

Jaja, du är i alla fall VÄLDIGT tjock.

Säkert att du inte hetsäter??

Man skulle ju få en smäll på käften och avskedas från jobbet, typ.



Puss hej

2011-03-16 @ 20:53:55
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Ulrica

"Hörs om en stund"

Nu har det gått en jävligt lång stund.. Här sitter jag och väntar lixom.

Går och lägger mej nu men vi hörs sen då? :-p

2011-03-17 @ 00:19:22
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: Sussi

Det lät gott!! Jag som har lite hoisinsås i skåpet... Vad wokar du mer?

2011-03-17 @ 06:40:11
Postat av: Lina

Blir sugen på både fika och middag när jag läser här, och detta innan frukost.



kanske dags att äta ;)



Ha en fin dag.

KRAM

2011-03-17 @ 08:02:29
URL: http://linalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0