I come from a land down under

Publicerat: 2011-07-05 Kl: 20:25:38 | I kategori: Allmänt



Beställde från kicks.se för första gången förra veckan.
Dagen efter hade jag mitt paket i lådan och det är inte bara snabb leverans utan ett litet mirakel då postgången till Gotland är betydligt segare än i övriga Sverige. Stort plus för det, dessutom skickades det med prover... Jag älskar prover! 
Dels en helt underbar parfym från Lancôme som jag helt har missat, Ô de l'orangerie. MÅSTE beställa i full storlek! Som att vandra rakt in i en dal av apelsinträd. Mmm!
Dels ett prov på Aussies 3 minute miracle Frizz remedy. Jag älskar verkligen doften på Aussies produkter och ibland använder jag den vanliga "miracle reconstructor" bara för den sakens skull. Tyvärr blir mitt hår strävt, burrigt och frissigt av den. Hur bra låter det inte med en liknande variant som dessutom botar just frissighet!
Tyckte jag, dårå.


Utlovar mirakel.






...Det gör den här med.

Resultatet visade sig bli precis detsamma och balsamet var misstänksamt lik orginalet i färg, doft, konsistens...
Tog en närmare titt på ingredienserna och ptja, inte så konstigt att de verkar lika då det är exakt samma produkt!
 Frizz remedy säger sig utföra mirakel med hjälp av Aloe vera och Jojobaolja, Miracle reconstructorn promotar safflower seed oil (färgkaktus) som dunderingrediensen.
Båda balsamen innehåller lika mycket av alla tre...
Har Aussie bytt förpackning & namn?
Annars är det ett rätt fult försäljningsknep, tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

älskar dina beautytips, mer sånt! Knas med sammansättningen i flaskorna...Ogilla!



2011-07-05 @ 22:01:38
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Sussi

Älskar verkligen att du är den enda jag känner som faktiskt kan utläsa vad som finns i sådanan där flaskor :-) Du har väl inte glömt att jag behöver hjälp?? Vi tar det på ön sen ;-)

2011-07-06 @ 10:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0