New kids in town

Publicerat: 2011-01-20 Kl: 13:33:28 | I kategori: Allmänt



Ser att det har hittat hit en hel del nya läsare;
Välkomna, säger jag!






Har fått blåsor på tungan som gör så ont att det inte går att svälja, och det här är tredje gången sedan början av december med dessa symptom.
Det tar en dryg vecka för blåsorna att försvinna, och vips, är de tillbaka.

Som en liten update på den mystiska sjukdomen som bonuskärleken Axel satt inne med - det var naturligtvis Streptokocker.
Han var feberfri i helgen, men i måndags nådde tempen 40 grader igen och han gallskrek oavbrutet.
Ner på akuten och hem med penicillin.
Så, en fråga på det här, läkaren på VC som skickade hem honom två gånger och lät en tvååring gå med feber, halsont och svullna lymfkörtlar i två, nästan tre veckors tid.
Som varken tog av honom jackan eller ens tittade honom i halsen, utan tyckte tvärtom att den likbleka lilla skruttisen såg pigg ut.
Tror han inte att det blir reprimander på detta?
Man blir så arg!
Jag skriver genom mitt jobb ofta avvikelser på såväl SSK som läkare.
Men när det handlar om en tvååring blir man extra upprörd och besviken på systemet.

Hur som helst, kanske kan mina blåsor vara skumma symptom av en bakterie, kanske kan jag till och med vara smittbäraren.
Ner på VC och gallskrika tills de tar en odling.

Ses sen!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Jag tillhör dem som har exakt NOLL förtroende för hela läkarkåren, tyvärr!



Ja skrik och gapa, det kanske är det enda som hjälper ;-)

2011-01-20 @ 13:54:05
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Det kan tyvärr mycket möjligt vara du som är smittbäraren.

Ner på VC och röj!



kramis

2011-01-20 @ 19:30:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hoppas du fick lite hjälp :-) Här är tentafanskapet äntligen inlämnat så är anträffbar igen ;-) Kram

2011-01-20 @ 22:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0