My funny Valentine

Publicerat: 2011-02-14 Kl: 08:16:19 | I kategori: Allmänt


Godmorgon!
Ligger kvar i sängen på min lediga lyx-måndag.
Far & son har åkt till jobb och dagis.
Jag surfar, dricker kaffe och planerar dagen.
Mys!
Känner mig så himla trött och ur form idag.
Tänkte bota svackan med en långpromenad, städning och kanske en sväng till solariet.
Handla lite mat och fundera ut något litet fint till min Kärlek står också högt på listan.
Och hinner jag ut till min mamma med lite blommor så är dagen fulländad.


Det är ju Alla hjärtans dag idag!
Jag vet, jag vet.
Den politiskt korrekta åsikten är att det inte ska firas.
 För i Sverige firar vi inte spektakel.
Nej, vi firar minsann varandra varenda dag, här uppe i Norden.
Och vi behöver inte speciella dagar för att påminnas om detta, för äkta kärlek firar inte bemärkelsedagar.
Ursäkta, men vad är det för trams?
 Alla som känner att de visar sin hjärtevän uppskattning så mycket och ofta som de förtjänar räcker upp en hand.
Alla som dagligen uttrycker hur tacksamma de är för att ha just den där speciella personen i sitt liv...
 Ni slipper.
Och det gäller inte bara kärlekspartners!
Vänner, mamma, syskon.
Alla förtjänar att uppvaktas.
Jag skulle tro att det är fler än jag som känner att livet tuffar på så fort att vissa blir lidande.
Att man skulle önska sig lite extra tid för att kunna visa hur mycket de betyder.
Och jag tycker att det är helt fantastiskt och underbart att det finns en speciell hel dag för just det ändamålet...
För oss som glömmer ibland.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0