Zodiac forecasts

Publicerat: 2011-12-27 Kl: 19:10:00 | I kategori: Allmänt


I mitt horoskop står det att jag ska få en partridge in a pear tree.
Jag älskar horoskop som stämmer in bra, speciellt det här.
Humbug och jada jada men roligt att läsa och den här mannen är väl mer filosofisk än nåt annat.
Hur som helst, han säger alltså att jag ska få en partridge in a pear tree.
En rapphöna i ett päronträd.
Precis som i sången, ni vet? On the 12:th day of christmas...
Mer konkret; ett tillfälle att fånga något som annars hade varit för svårt.
Men nu går det bra. För att den hålls kvar i päronträdet.
Rapphönan alltså. Det är rapphönan som är fångsten.
Och päronträder som är tillfället.
Nä okej, ni hänger inte med, knappt jag heller.
Men det låter ju bra och jag tolkar det på mitt sätt.
(Carl Philip...!)


Kommentarer
Postat av: Emma G

Min tolkning: Du ska alltså ta tillfället i akt och data exets nyas ex... ;-)

2011-12-27 @ 22:19:36
URL: http://emmitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0