Bakerella

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 19:58:50 | I kategori: Allmänt


Godkväll!
Hur är det? Vad gör ni? Hur mår ni?
Hur har sommaren varit? Hur var bröllopet?
Har ni badat i havet?

Här är allt bra!
Sommaren har varit för kort men härlig, jag har inte rest men campat och myst på hemmaplan - och haft många gäster. Och jag har badat! En gång, vecka 28... Efter det fick vi höst.
Den senaste veckan har jag varit så sugen på att baka, så det första inlägget för terminsstarten blir ett om bakning.
Satte en surdegsgrund förra veckan som jag skött minutiöst efter konstens alla regler, igårkväll gjorde jag surdegen och i morse sattes den på prov. Pah... Pannkaka var ordet. Degen jäste inte och av två tänkta limpor blev den ett, väldigt kompakt, formbröd. Måste pröva ett annat recept snarast!



Lånade mammas degblandare som är superbra men inte så vacker...
 På önskelistan finns en Kitchen aid. En vit. Eller frostad.



Bakade kardemummabullar efter världens bästa recept, degen blev kanon!


Degen som inte jäste.


...Och  brödet som inte gick att äta.


Sammanfattar frånvarotiden i ett inlägg lite senare!
KRAMIS!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Men satan! Synd med brödet!

The wedding var allt o lite till. Fantastiskt!

Badat i sjö, pool, hav.

Börjat jobba. Buhuuu.

Nästa inlägg väntar jag på nu!

Puss

2011-08-16 @ 21:59:22
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Anna S

Men din stackare som är så sjuk!!!

Jag hoppas innerligt att du fick gå hem tidigare!

Vadå inga vikareier?

Vilket århundrade lever ni på där borta på ön?

KRYA PÅ DIG HJÄRTAT!!



Puss o kram

2011-08-21 @ 21:05:21
URL: http://ansobloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0