Red velvet cupcakes

Publicerat: 2011-04-14 Kl: 21:00:27 | I kategori: Allmänt



Helt vanlig äggsmet...


Blandas med detta oblandbara, det ville nämligen inte gifta sig!
Vispade i säkert 10 minuter innan ingedienserna gick ihop...
.

...För att sen anta en ilsket röd kulör!


...Vilket lugnade sig något i ugnen.
Men oj, så röda de är!

Äntligen har jag fått anledning att baka Red velvet cupcakes!
Det är sällan jag tar mig tid att baka, men när tiden finns och det är kravlöst & stressfritt är det en av mina favoritsysslor.
I förmiddags handlade jag tom. några köpekakor för att slippa pressen på att kavla fram något bara-för-att i morgon när släkten kommer. Det funkade, då baklusten infann sig som ett brev på posten.
Egentligen hade jag velat testa franska macrons, men efter vad jag har hört ska det vara trixigt och när det ska bjudas vill jag gärna att det både ska smaka och se perfekt ut.
En liten flaw jag har, prestationsångest, och säkert många med mig.
Dessutom ganska könsbetingat, främst unga tjejer, suck, varför är det så?
Nåja, jag fyller alltså 29 år och kan väl snart inte betrakta mig som särskilt ung längre så då var den saken ur världen.

Hur det smakar och hur de ser ut med sin frosting får ni veta imorgon!
Receptet kommer härifrån, finns många varianter på nätet men jag tog det som lät lättast efter en snabb googling.

Länge sen vi hördes nu!
Hur mår ni?

Kommentarer
Postat av: amanda

gud vad mumsiga muffinsen ser ut! ;)

2011-04-14 @ 21:38:05
URL: http://www.tovalisaa.blogspot.com
Postat av: favorit storasyster

Ser fruktansvärt ut!!

Men det du bakar brukar gå ner...

KRAM

2011-04-14 @ 22:18:03
Postat av: favorit storasysters man

Låtsasbagare

2011-04-14 @ 22:19:48
Postat av: Lina

De kommer säkert smaka ljuvligt!

Ha en underbar födelsedag.



KRAM

2011-04-15 @ 08:34:48
URL: http://linalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0