Make up your mind

Publicerat: 2010-10-19 Kl: 21:41:22 | I kategori: Allmänt


Concealer Yellow
Tikei

Har lagt in en ny beställning hos världens trevligaste lilla webshop.
Tycker att det är svårt att bestämma nyans, enligt alla kartor är jag kall i mina färger, och blir rätt rosig på kinderna.
De kalla färgerna "cool" och "peach" drar ju mot rosa och borde då framhäva det rosa/röda i min hy stället för att dölja.
Istället borde jag kanske satsa på en ljus kontrastfärg i "warm" som drar åt gult...
Men de skriver i sin färgguide att kalla nyanser ger liv och glöd åt ett "kallt" ansikte, medan motsatsen kan få en grådassig och "dödande" effekt.
Hm.
Beställde en neutral 2:a, och prov på en peachig 3:a.
Plus världens bästa gula concealer som döljer alla skavanker.
Den rekommenderas varmt!

Vad använder ni för foundations?

Kommentarer
Postat av: Anna S

Foundation sa du... Nästa fråga?!

2010-10-19 @ 23:03:22
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Idag har jag också från Tikei men jag varvar med flytande mineralfoundation från maybeline :D

2010-10-20 @ 08:34:43
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0