Oh, wipe your tears away (Sunday, Bloody Sunday)

Publicerat: 2010-11-21 Kl: 15:51:27 | I kategori: Allmänt


Dag 6 i utmaningen.
Min dag.

Det hade kunnat vara en söndag som alla andra.
 Med lång mysbrunch i fårskinnstofflor och morgonrock, framför Bumbibjörnarna, uppkrupen i soffan med Kärleken.
Långpromenad innan storhandling och hemgjord pizza.
Så ser det ut, när jag får bestämma.

Istället stod väckarklockan på 06.00.
06.41 kastade jag mig yrvaken ut i bilen, körde olagligt fort hela vägen in till stan och tumlade in på jobbet en minut innan sju.
Här ska jag stanna till 20.00 i kväll.
Som ytterligare ett straff (what have I done!?) ringer H och berättar att han och sonen har bjudit in några vänner på pepparkaksbak i eftermiddag.
Meeeh! När jag jobbar!
Julen är inte till för barnen, den är till för mig!
Eller hur var det nu.

Det är bara att bita i det sura äpplet.
Väl här går tiden fort, och det är alltid lika skönt att ha klarat av en långhelg.
Det är tre veckor till nästa, nej vänta, den har jag tagit ledigt!
Och sen är det jul och nyår.
Nästa gång jag jobbar på en myssöndag har datumet slagit över till 2011.
Det kan jag leva med.



Med fyra ynka timmar kvar innan jag får köra hem, börjar det kännas ganska småputtrigt och... Behagligt att vara här, faktiskt.
Jag har ju de finaste kollegorna i världen och trivs alldeles utmärkt...
När det väl kommer till kritan.


Kommentarer
Postat av: sofie

Åhh du är så go.. kan jag inte få stoppa ner dig i min byrålåda och ta fram dig när jag behöver påminnas om "what life is about" och när man är lite ute på glid? :) Älskade ditt inlägg här ovan. Väldigt fint skrivet om både ditt jobb och liv. Du verkar lycklig just nu! :-)



Kramar!

2010-11-21 @ 18:49:09
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: ♥ Anna S

OM 5 minuter får du åka hem (i lagstadgad hastighet pls) till din kärlek!



Puss o kram

2010-11-21 @ 19:55:50
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0