All I want for christmas is you

Publicerat: 2010-12-19 Kl: 20:58:24 | I kategori: Allmänt


Snabb uppdatering, vi har haft fullt upp helga helgen!
Har haft vänner på besök som nyss tog båten hem.
Nog för att de var lite matta efter att inte ha sovit en blund på fyra månader - de har nämligen förärats med en son som inte verkar ha något sömnbehov what so ever.
Klarvaken dag som natt, de funderade starkt på någon bokstavskombination...
Själva har vi en argsint tvååring som testar gränser in absurdum här och jag har ont i halsen.
Vi somnade två dagar i rad ifrån ost och kex i soffan.
Men vad gör det!
I vakna stunder hade vi supermysigt med bland annat en liten julafton, sonen i huset firar nämligen hos sin mamma i år.
Det är en väldigt kavat och oblyg kille och han var som väntat inte ett dugg rädd för tomten.
Tvärtom var han väldigt välkommen, speciellt med alla klappar...
Vi fick dessutom tag på en riktig pärla till tomtefar, aka H's kompis, teaterapan Jeppa som bjöd på sig själv till max.


I kväll har jag och Axel gjort julgodis med varierande resultat...



Pepparkaksfudgen kokades för länge vilket gav en knäckebrödsliknande konsistens.
Jag gillade den, men det var jag ensam om.
Gör inget, mer till mig!
H och A gillade chokladbollarna som spetsades med glögg och russin.

Nu sussar mina killar gott, H ska köra snö i natt.
Sitter här själv och ögonen går nästan i kors, blir nog en tidig kväll även för mig.

Smider lite julklappsplaner och grämer mig över att klapparna ska vara billiga och enkla i år, åtminstonde mellan mig och min kärlek.
Vill köpa en massa fina grejer, ju...
Ska i alla fall införskaffa färska handgjorda chokladpraliner till den fina romen han älskar.
Varje gång han slår upp en kupa, suckar han att det hade varit gott med en riiiktigt god choklad.
Så jag ser mitt tillfälle...
Dessutom ska vi bli mångmiljonärer på Triss, så lite lotter får nog inhandlas.
Kanske ett par badbrallor till resan i vår...
Tips på fler enkla och godhjärtiga klappar som inte är "jättedyra" mottages gärna!

Vad har ni köpt till era män?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte fått sova på 2 år ......



Är det för sent att backa ur nu månne?



/// nattvaken Sofie

2010-12-20 @ 05:09:11
Postat av: Anna S

Oh myyy!! Sök! Skulle inte palla helt sömnlöst kid!



Köp ett grillförkläde.



Pussis

2010-12-20 @ 20:34:34
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

mitt i allt svammel....TIME OUT!



Vart ska ni resa???



;-O



KRAM

2010-12-20 @ 20:46:56
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: sofie - jävligt asgravid ;-)

118100 svarar: Har du aldrig hört talas om kondomer?



;-)

2010-12-20 @ 22:41:21
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag köpte en tröja.

2010-12-28 @ 08:14:07
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0