We can go to town, but baby if you'd rather, I'll take you for a ride on my big green tractor.

Publicerat: 2010-12-13 Kl: 23:03:36 | I kategori: Allmänt


Har du en ett, två eller treåring att köpa klappar till?
Jag känner en viss Axel som har älskat sin Tuffa traktorbok sedan han var stor nog att trycka på "brum"-knappen, runt 1 år.
Jag har en tvåårig brorsson som älskar att kika i den när han är här, så mycket att den nu står på inköpslistan inför julafton.
1,5 åriga gamla Molly spenderade säkert en halvtimme med att bläddra i just denna när hon senast hälsade på.
Personligen tycker jag att den är lite tråkig.
(Kan ha något att göra med hur många gånger jag har läst den. En miljon...? Triljon?)
Å andra sidan är jag inte heller en duvunge längre, om man säger så.
Konceptet med färgglada bilder, fotografier, pop-ut grejer och touch-pedagogik tillsammans med autentiskt traktorbrum verkar i vilket fall som helst oslagbart.

Bäst är när Axel pekar på en stor favorit-lastare och säger "Ashel söra - Nenna sitta bak!"
Och Nenna är då jag, döpt på på bästa bebismanér efter dagisfröken Lena, där förkortningen blev så pass enkel att han använde den även för mitt betydligt krångligare namn.
Ni fattar säkert att hjärtat smälter av gesten!


Ca en hundring, i en bokaffär nära dig.


På tal om det, för lättroade turister (Och Sussi!):




Använder alltid passande sångtext som överskrift och här blev det klurigt, minsann!
Fick googla lite och oj, så många låtar det finns dedikerade till mannens bästa vän.
The tractor.
Hihi!

Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

konstigt det där, att snygg-leksakerna man själv tycker att de borde älska att leka med ratas för hysteriska vad gäller färg och ljud hyllas. nå väl....

VAD HETER DU???? Kom på att jag aldrig frågat, kan det vara cecilia månne?



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM PLUTTN!

2010-12-14 @ 17:52:59
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: sussi

Underbart! Underbart!

2010-12-14 @ 19:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0