With or without you

Publicerat: 2012-03-06 Kl: 21:47:12 | I kategori: Allmänt


Säg att ni har nån i ert liv som ni bryr er om.
Och som ni definitivt vill ha kvar kontakten med. Det är en viktig person för er.
Men den här personen har dragit sig undan. Rejält.
Svarar oftast inte i telefon. Ibland på sms. Verkar helst inte vilja umgås - men när ni väl umgås så känns allt bra och som förr...
Ni börjar ju fundera på om ni har gjort nåt fel. Det har ni säkert, nån gång, ni har levt i en strulig relation och precis som känslorna har pendlat mellan himmel och helvete så har även humöret svängt.
Det övriga livet, vänner & familj har fått stå tillbaka. Helt hypotetiskt alltså...
Men ni vet i alla fall inte exakt vad det kan vara. Tiden går, och det som förut bara var en axelryckning och ett "det blir snart som vanligt" övergår till en förtvivlan över att den här personen inte verkar vilja varken diskutera ev problem, skälla ut er eller ställa allt tillrätta.
Ni VET ju inte om nåt är fel. Ni tänker att det kanske handlar om personliga problem. När ni frågar så får ni svaret att allt är bra.
Jaha, vad gör ni dårå?
Backar? Konfronterar????
Fortsätter höra av er och känner er urdumma som tjatar och tränger er på?

Gud, så mycket tid jag lägger på att fundera om det här. Som om man inte har nog med bekymmer, liksom.


Kommentarer
Postat av: Cupcake

Ha.. Jag känner precis såhär för en av mina vänner nu. Jag blir galen eftersom ja inte vet va ja ska göra.

Ut med språket känner man ju, det är lika bra.

Jag tror jag skiter i hela situationen nu.

Hur gör du?

Kram!!

2012-03-06 @ 23:30:44
URL: http://cupcakemamma.blogg.se/
Postat av: Petra

Flåt att jag kommenterar så sällan men jag läser varje dag! Skickar en varm kram :-)

2012-03-07 @ 12:03:58
Postat av: Petra

Jag konfronterar personer jag verkligen bryr mig om och vill ha kvar, men oftast backar jag... Personer som gör mig osäker och ger mig magont är inga riktiga vänner! Vänner vet man var man har oavsett om man hörts på en vecka eller en månad! Jag måste ha sånna vänner. Magkänslan är viktig här glöm inte det <3



Var rädd om dig och akta hjärtat!



Puss o kram

2012-03-07 @ 12:10:30
Postat av: Anonym

Jag har en vän som aldrig ringer mig, aldrig smsar. Jag ringeoch frågar hur det är, får aldrig frågan tillbaka.MEN när det är på hennes villkor går det. Hon kan ringa 1 gång efter att vi inte hörts på 3 månader och vill ses vilket jag går med på och vid det tillfället pratar hon bara om sig själv. Energitjuvar kallar jag sådana människor, jag har backat och lagt ner. Det beror ju också på hur pass bra vänner man är. Du känner nog ganska väl själv om det är värt att konfrontera eller inte. Väljer du att backa så behöver du troligtvis din vän mindre än du tror. Kram

2012-03-08 @ 14:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0