Terrific tuesday

Publicerat: 2012-03-06 Kl: 17:57:36 | I kategori: Allmänt


Avskyr att mobilblogga, men offrar mig för den trogna skaran som tittar in här dag efter dag. Så himla fint att ni gör det tycker jag, trots att ni allt som oftast möts av samma gamla inlägg!
Nu är det officiellt vårmånad (trots minusgrader...) så hej, hej powerwalks - har saknat er! Har fått in den goda vanan att gå till & från jobbet, lite läskigt vid de sena kvällspassen måste jag säga. Vem vet vad som gömmer sig i buskarna... Eller jag vet nog det förresten, det är ju Gotland. Lika skrämmande -om inte mer- är den tanken, ska jag tala om för er.
Blev förresten bjuden på bananpaj idag, jag är inte mycket för pajer och liknande men den här var fantastisk!
Skiva bananer, mixa ihop en vanlig smuldeg och blanda i 1,5 dl cornflakes, fördela över the bananas. Ringla över lite sirap och grädda tills gyllenbrunt.
Servera med vaniljglass eller -sås.
Låter inte så mycket för världen men smakar som friterade bananer med crunch och vem, VEM, älskar inte friterade bananer?!?
Här hade ni haft en bild på en gulgeggig sörja om jag hade haft sinnesnärvaro nog att ta fram kameran... Hade fullt sjå med att uuumma och åååååha.
Nä, om jag skulle ta och dammsuga av och invänta sällskap. Vi hörs sen!
Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Anna S

Helloooo Colgatesmajlet!!

Friterade bananer är ungefär det äckligaste jag vet. Yuck!



Flygcert kanske vore nått för dig?

P u s s

2012-03-06 @ 21:22:33
URL: http://Http://ansobloggar.se
Postat av: Ulrica

Du, friterade varma bananer är äckelpäckel! Så det så!

2012-03-06 @ 21:42:16
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Men åh, ser att min krulliga "syrra" redan konstaterat att det är så.. Yhea yhea, men nu vet du hur bananlandet ligger.. =D

2012-03-06 @ 21:43:13
URL: http://mammatillgry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0