Elfs: divine beings endowed with magical powers

Publicerat: 2011-07-06 Kl: 18:20:35 | I kategori: Allmänt


Miss Bridezilla har begärt en recension på e.l.f.produkterna jag beställde för nån månad sen.
Samtliga artiklar beskrivs bäst med ett ord: Okej!
De är okej.
De är inte jättebra.
Inte heller på något sätt utmärkande dåliga.
Det finns inget nytänk, inga flashiga förpackningar och definitivt inga mirakelprodukter i samlingen jag klickade hem.
Trots det har jag använt, och använder fortfarande, flera av dem dagligen.
Vissa är fullgoda alternativ till liknande produkter som kostar flera hundralappar mer.
Om inte det är okej, så vet jag inte vad!



Mina favoriter ser ni ovan; 
Tone correcting concealer
E.l.f säger:
Multi-tonal silicon treatment masks skine tone imperfections and redness leaving skin with a healthy glow.
Jag säger:
Lite tjockare concealer som inte blir kakig. För 15 spänn - fucking fabolous.

Studio make up mist and set
E.l.f säger:
Keep your make up in place all day with a radiance boosting invisible hold.
Jag säger:
Det här var min storfavorit och användes flera gånger dagligen tills den tog slut.
Då fyllde jag på med destillerat vatten från torktumlaren och det var snäppet bättre.
För 30 kronor får man iaf en bra sprayflaska!

Clarifying pressed powder
E.l.f säger:
Treat and prevent skin imperfections. Proven skin clarifiers absorb oil on contact.
Jag säger:
Liten förpackning puder. Ger ingen täckning, vilket jag tycker är bra men andra förmodligen inte. Mattar ner, men håller dåligt. För 15,32 kronor är det värt att testa.

Mineral Booster
E.l.f. säger:
Achieve the ultimate, translucent "photo finishing touch" to your makeup.
Jag säger:
Liten burk som tar slut väldigt fort - jag använde boostern som löspuder varenda dag tills den var slut och även om jag inte är helt säker på resultatet då det liksom bara "var" där och såg naturligt ut så gillade jag den!
30 pix mina damer, mer valuta för pengarna kan man inte få.


Har även testat en rad andra produkter, tex. Mineral infused face primer som höjts till skyarna i media.
Det är en primer, och den gör sitt jobb, men den innehåller endast silikoner och vatten vilket  gör marknadsföringen (mineral infused? Really?) löjlig. För sitt pris, drygt 60 spänn, är den inte heller überbillig i jämförelse med andra liknande primers.
 Desutom hade den med sitt innehåll lika gärna kunnat säljas som silkesdroppar till håret (och gör det också, hos många andra märken).
Not so fancy i mina ögon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0