Giving In (to temptations)

Publicerat: 2011-02-28 Kl: 14:31:33 | I kategori: Allmänt






Naturella valnötter & chasews till mat & bak; saltade & rostade mandlar till snacks.

God eftermiddag!
Slänger i mig en försenad lunch i form av en räksallad innan avstädning & promenad.
Det bästa med att sluta redan klockan tolv är allt man hinner med; har solat och storhandlat och klockan är inte ens halv tre. Skönt!
Min H är inne i en GI-period, inte mig emot som älskar nyttigheter och gärna frossar i grönsaker.
Älskar bröd, men väljer gärna bort potatis och annat.
Socker i form av godis går dock ner ;-)... Men jag är å andra sidan inte ute efter något annat än att det ska smaka gott. Kärleken påstår sig behöva gå ner några kilon däremot, äsch, jag tycker att han är finast ändå.
Har iaf inhandlat nötter en masse, det underlättar verkligen att ha tillhands när fantasin och orken tryter.
Ett annat supertips är att ha en salladsbas i kylen och köpa hem konserver typ tonfisk & makrill, grillad kyckling, ost, ägg, keso och div. sockerfria dressingar för att sedan kunna variera från dag till dag.
Jag har gärna isbergssallad, gurka, paprika & rödlök som bas.
Tomater vätskar sig gärna och förstör alltihop, annars går den att ha flera dagar uppemot en vecka i kylen.
Hörde jag någon säga "praktiskt"?

Hörs lite senare då?

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Temptations säger du...

Jag är helt hemsk om kvällarna. Jag bara mååååste trycka i mig nått med socker. Suck!

Måste få till lite ändrning här.

Fy skäms Anna.

Sola måste jag göra också om ingen ska missta mig för en albyl. Usch!

2011-02-28 @ 21:11:58
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Åh!

Här behövs oxå en solning.

Danne såg knappt att jag hade lagt mej härom kvällen, jag smälte så fint ihop med lakanet.. Säger en hel del.

Anna! Jag passar dina kiddos om du tar min :-p Så tar vi oss en sol!

2011-02-28 @ 22:33:00
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Underbaring! Din blogg blir om möjligt bättre och bättre!



I like you a lot!

2011-03-02 @ 17:40:29
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0