Affirmationer

Publicerat: 2011-12-12 Kl: 20:21:17 | I kategori: Allmänt


Visste du att 90% av alla tankar som du tänkte idag kommer du att tänka imorgon också?

Vi tänker samma tankar dag ut och dag in, och dessa tankar avgör allt från hur vår dag blir, till hur vi mår, vilka vägar vi väljer att ta, hur vi beter oss i vissa sammanhang osv.
Det är så vår hjärna fungerar.
Eftersom att jag är så himla flummig :) så har jag precis läst en bok om självutveckling.
Jag vet inte varför, men jag gillar sånt, okej.
I boken förespråkar de positiva affirmationer; baserat på att du är vad du tänker.
Tänker du att du är en sur och misslyckad föredetting med ölmage... Ja, då blir du det till sist.
Och tvärtom.

Vi började i alla fall att prata om det på jobbet idag, och en tjej blev jätteintresserad, ville låna boken och frågade mycket om hur man skulle tänka om man hade dåligt självförtroende.
Jag tyckte att hon kunde testa att se sig själv i spegeln varje morgon och säga högt att hon duger precis som hon är!
Vi gick tillbaka till arbetet och efter en stund går jag förbi toaletten och hör bakom den låsta dörren:

..."Malin... DU ÄR SÅ JÄÄÄVLA SNYGG IDAG!"

Hahaha! YES, precis så ska man göra =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0