Oh, it's a lovely golden brown and sure is feather light, hey, careful now it doesn't float away

Publicerat: 2010-11-02 Kl: 10:55:40 | I kategori: Allmänt


Har precis gjort klart en sats kokad chokladpudding.
 Tanken med det hela, som både jag och H har haft cravings efter ett tag nu, var att den skulle bli sådär riktigt fast, dallrig och upstjälpningsbar.
Absolut inte krämig och fluffig, då vispar jag hellre ihop en chokladmousse.


Bildkälla

Naturligtvis tog gasen slut preciiis när det började bubbla i kastrullen.
"Ge ett snabbt uppkok och låt sjuda några minuter" stod det i receptet, så vi får väl se om dallret uteblir, eller om gelatinet räddar konsistensen.
De små puddingarna står och bjuder ut sig själva på första parkett i kylen, och det luktar förföriskt i hela huset...
Om inte annat får vi väl äta med sked direkt ur formarna.
Återkommer om resultat där.

Någon bakingsoda som vågar sig på en gissning?
Blir det pannkaka av alltihop?

Kommentarer
Postat av: P

blir den bra får du gärna ge mig tips, hur mycket jag än försöker så lyckas jag aldrig med kombon smält gelatin och choklad- det blir fel hur jag än gör...

2010-11-02 @ 12:01:56
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: P

vilekn man, samma man som förr eller ny man? Är masn så snygg som du så måste det ju bara vara att plocka dom!

2010-11-02 @ 18:18:45
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Men sicken lyx en helt vanlig tisdag, wunderbar!

2010-11-02 @ 20:18:44
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0