Basil & tomatoes sittin' in a tree

Publicerat: 2011-03-29 Kl: 18:43:26 | I kategori: Allmänt


Godkväll!
Tänkte hinna med en liten kvällsblogg innan soffan kallar.
Har precis lagat mat till mig och min love, blev min kycklingsfavorit, har ni testat?
Brynta kycklingfiléer i bitar, hackad gul lök, enormt mycket vitlök. Paprikor efter behag, jag gillar gröna & röda, två eller flera burkar hela konserverade tomater (mosa i pannan), toppat med mängder av färsk & torkad basilika. Avsluta med en skvätt vinäger, chilipeppar, en liten sockernypa och salt & peppar som sig bör.
Här hade vi broccoli & haricot verts kokt al dente till, men grytan funkar naturligtvis till allt.
Pasta, potatis, ris, quinoa, hyvlad zucchini, rivna morötter. You name it.
Allra godast uppvärmd dagen efter - hur bra är inte det!



Äsch, godare än det ser ut.

Nog med matprat, hur mår ni?
Vad gör ni?

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar fortfarande din blogg, jag har bara så helvetiskt mycket att göra. Du lyser upp min vardag!



Pussokram

2011-03-29 @ 21:23:10
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Bra middagstips!

Att den smakare ännu godare dagen efter är ett bra argument för att få min man att ta med sig matlåda om dagarna!



Ska dricka kaffe och äta macka nu (dagens lunch).

Puss

2011-03-30 @ 10:48:20
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0