The dress

Publicerat: 2011-06-21 Kl: 17:34:44 | I kategori: Allmänt


Kom precis hem från stan efter att ha hittat the midsommarklänning.
Så himla fin! En kritvit väldigt enkel axelbandsmodell med en ryschvolang i urringningen och nästan "crêpad" lyxbomull med lite linnekänsla... Nä, det gick inte att förklara. Typiskt att jag inte tog kort!
Hur som helst, det blev inget köp.
Expediten i kassan spände ögonen i mig när jag bad om att få hänga undan klänningen för att hämta den lite senare, hade nämligen glömt plånboken i bilen.

"När då senare menaru? I morgon?"
...Nä, senare idag.
"Hur dax?"
...Alltså jag ska hämta min plånbok och köpa ny parkeringsbiljett, jag vet inte, en halvtimme?
"Aaaaaaaaaaaaa du veeeet det är ju mitt sista exemplaaar i storlek small...."
Ja? Det var ju därför jag ville hänga undan den?
"Men äre heeeelt säkert att du ska ha den? Äre säääkert, för du vet annars vill jag hänga ut den igen."

Häng ut den du, sa jag och gick. Jag kan köpa kläder nån annanstans om det inte passar.
Ska man behöva truga sig till att hänga undan en klänning i en halvtimme?
Över axeln hör jag hur en annan kund frågar om de har smycken i affären.
"Aaaaaa det har vi ju men inget som passar till den där klänningen vet du" får hon till svar.
Där har vi en tjej som vet hur man slår föräljningsrekord. Måtte hon äga butiken själv!
H tyckte att jag var fånig och att jag skulle gå tillbaka och köpa den, men nä, tamejfan, jag bara vägrar att skänka mina pengar till människor som inte gillar kunder.
Han är van vid stockholmsföräljerskor, men jag är gotlänning och sånt där orkar jag bara inte med.
För så ääääääre bara.


Tröstshoppade en fin byxdress istället. 
Med på bild är min gode vän dammsugaren.




Hur känsliga är ni? Struntar ni i bemötande eller är det en del av köpet?

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Nej usch jag kan störa mig som fan på kassabiträden som är snorkiga, ointresserade av mig som kund eller rent av otrevliga.

Ibalnd undrar man ju varför de valt ett serviceyrke!

Tänkte på det senast idag när jag skulle hämta ut ett HM-paket på vår "videobutik".

Snubben i kassan hälsar inte när jag kommer in. Han står heeelt upptagen med att fylla på vatten i en "smushiewushiesmoothiewhateverdethetermaskin".

När jag liksom harklar mig lite tittar han över axeln, fyller på ett nytt litermått med vatten och går bort till maskinen.

Jävla feta skitgubbe hade jag lust att skrika!

Men jag ville ha mina HM-kläder, så jag lät bli.

Typiskt!



Puss på dig fina du i byxdressen

2011-06-21 @ 22:06:27
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

jag dööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GU VAD FIN DU ÄR!!!



Jag bli tokig på dig sötis, vet du vad...Danne pratade om Kina här om dagen, kan lova att det tog ett tag tills jag fattade att det var dig han pratade om. Jag tänker att du uttalar det sinnia ;-)



PUSS

2011-06-21 @ 22:19:08
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

sicken sucker expepdit, man tror knappt att det är sant! :O

2011-06-21 @ 22:20:15
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Bella

Guuuud vad du är fin!

Ha en underbar midsommar!

PUSS

2011-06-22 @ 12:31:04
Postat av: Faster C

Bella Tack detsamma gullehjärtat!

Pussa mina killar!

2011-06-22 @ 12:57:37
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh, kanonsnygg verkligen! Tummen upp för den!

2011-07-04 @ 19:21:34
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0