The Sauce

Publicerat: 2011-01-20 Kl: 11:50:08 | I kategori: Allmänt


Godmorgon brudar, glädjer er (eller mig själv) med att middagen blev superlyckad, mysig och allt var jättegott.
Illa vore det annars, va?
Nog för att Leila's semifreddo inte frös ordentligt och blev lite för söt för min smak - då hade jag ändå minskat sockret med över en deciliter. Det var ganska gott ändå.
Men morotsbean!
Ni måste testa - den blir superhärlig i konsistensen och smakar allt annat än morötter.
 Nästa gång kryddar jag med betydligt mer dragon och peppar, men den fick ändå med beröm godkänt.


MOROTSBEARNAISE

  • 4 morötter (ca 400 g)
  • 5 - 7 färska dragonkvistar
  • 1/2 dl vitvinsvinäger
  • 75 g rumsvarmt smör
  • salt och peppar

    Skär morötterna i centimeterstora bitar & koka mjuka i lättsaltat vatten.
    Repa dragonkvistarna, lägg både kvistar & blad i en liten kastrull med vinägern.
    Låt vinägern koka ihop till hälften.
    Vinägern, dragonbladen, smöret & kryddorna mixas väl.
    Lova att ni testar, allright?

    Nu: Långpromenad.
    Snart: STÖRSTÄDNING.
    Sen: Fikabesök av storasyster.

    Ps, Tack för utmärkelsen, Anna.
    Jag fick samma benämning av H igår.
    Men din väger lite tyngre.
    Kramis!
Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

Jag måste aspelut prova morotsbean, tack för receptet :-)

2011-01-20 @ 13:56:44
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0