Good morning, on this day we become legendary.

Publicerat: 2011-01-11 Kl: 06:49:45 | I kategori: Allmänt


Vet inte hur det är med era män, men min H är väl inte den mest organiserade hemmakillen i världen.
Han är en jättefin och engagerad pappa till sin son, I'll give him that.
Men som så många andra 70-talister är han van vid att mamma fixade allt hema och förväntar sig att den nya kvinnan, det vill säga jag, ska göra likadant.
Det där med att planera, handla, skapa rutiner och en mysig varddag kommer inte helt självmant utan behöver pushas fram. Det har väl, hrm, skapat en del konflikter hos oss, för jag har minsann ingen lust att dra ett helt lass själv. Jag är uppfostrad till att i familjen hjälps man åt...

Därför blir jag lite nykär och varm inombords när jag tassar ut i köket på morgonen och ser vad det var han läste i går kväll; det var ovanligt nog varken en crosstidning eller verktygskatalog...




Han kryssade för maträtter till storhandlingen (som jag har infört varje vecka...) .
Bagatell kanske... Men i mina ögon ett hjärtansvärt framsteg!

Vaknade för övrigt halv fem av att sängen var tom, Henke & Axel hade lagt sig i soffan för att jag inte skulle vakna av A's gnäll och knöl.
Vi gick och la oss allihop igen, de somnade om - inte jag.
Bra, jag behövde tvätta ändå.
Han har varit sjuk i över en vecka nu, med världens magknip, feber, svullna lymfkörtlar - på halsen har en svullnat upp till en golfbolls storlek.
Sänkan var något förhöjd och doktorn gissade på en infektion i kroppen, herregud, en sån fantastiskt klarsynt diagnos...
Återbesök idag på förmiddagen - hoppas att H står på sig för en grundlig utredning, tyckr mest de fjantar runt nere på A's vårdcentral.
Överhuvudtaget är de rätt nonchalanta här - när Axel var liten ringde vi sjukvårdsupplysningen när han var sjuk i hög feber som höll i sig.
Första frågan var "mår han illa"?
Vänta, ska bara fråga honom!
Nej just det, han är 10 månader och kan inte prata...
Andra frågan, håll i er nu:
"Känner han sig stel i nacken?"
Ridå.
Hennes fusklapp borde uppdateras.

Nu startar vi den här dagen med en ny laddning tvätt, starkt kaffe och Äntligen Morgon med Adam&Gry.

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Trots all sjukdom som detta inlägg handlade om så lyser det KÄRLEK så in i norden om det här!



Åh jag blev så varm i hjärtat!



Krya på lillfisen!

2011-01-11 @ 19:09:16
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0