Mansion Mania

Publicerat: 2011-01-27 Kl: 20:27:04 | I kategori: Allmänt


Det blir ett skruttigt litet collage idag (också) då jag inte hinner fixa med bilderna.
De två översta korten är såklart min H's villa & därmed vårt hem.
Baksidan är inte målad och under snön ligger ett gigantiskt trädäck som ni inte kan se - så vi kör en bättre bild till våren!
Utifrån vägen sett är fasaden målad och det gjordes en jättefin plattsättning i höstas framför hvudentrén.
Täckt med snö även den såklart.

 

Nedersta bilderna visar ett skrangligt lusthus som jag såg under min mastodontpromenad idag och blev så totalt förälskad i att jag ville ringa H och fråga om vi kunde frakta hem den.
Vadå, den står ju där mitt i naturen - den ägs väl inte av nån?... ;-)
Villan som liknar en kyrka ligger precis vid klippkanten och har utsikten som jag visade i morse. 
Vågar inte ens gissa på hur många millar den besitter...

Ska fota vår grannes villa och visa inom snar framtid.
18 miljoner är det värderat till - belagd precis vid klinten och blickar ut över hela Visbys kust.
Vi bor på andra sidan vägen, visst hade det varit havsutsikt även här om all skog fälldes...
Men värdet på huset blir ett helt annat när det där lilla extra saknas.
Hela Högklint är en saga av drömhus och en blandning av fräcka sommarpalats och charmiga små trähus.

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Jag kommer och hälsar på i sommar. Var så säker!!



Puss o trevlig helg

2011-01-28 @ 10:20:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0