Don't bother bring me flowers when I'm gone

Publicerat: 2011-01-23 Kl: 11:32:47 | I kategori: Allmänt




Petra, jag är verkligen ingen orkidé-expert...
Min vän Sandra är däremot bra på typ allt i hela världen och därför även blommor.
Varför är vissa människor sådana?
Och varför är inte jag det...

Hur som helst!
 Det här har hon lärt mig:
*De ska helst stå i öst eller väst-läge
*Köp inte planta efter antal blommor.
*Leta istället efter stort bladverk & mycket rötter.
*Gödsla plantor som blommar.
*Transportera hem dem väl inslagna från affären.

Det där med ögon...
De ser ut som om det skulle ha varit en knopp,
men istället för en blomma så fortsätter stammen att växa rakt upp.
Jag klipper aldrig mina blommor då de verkar klara sig själva.
Vilken sort som blommar mest vet jag inte heller!
Haha du ser, jag vet nada.
Däremot har jag hört att de vanliga Brudorkidéerna, Phaneo...
Vad de nu heter, är en av de sorter som är "blomsäkrast".
Hurvida det stämmer... No idea!

Nu: jobb.
Sen: Lära sig nya phonen.
Oh gud, denna telefon.
Det kommer aldrig gå.
Hur ringer man, liksom!

God förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

TACK darlingen! Du kan ju visst ju hihi ;-)



Congrats till fånen, som sagt du kommer bli riktigt nöjd :D



2011-01-23 @ 12:49:36
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0