Issues

Publicerat: 2011-02-16 Kl: 12:10:05 | I kategori: Allmänt





Utsikt över Visbys kust. Inte ens 100 steg från där vi bor.
Vackraste platsen på Gotland!

Godmorgon tjejer!
Eller morgon och morgon, har precis kommit hem från en lång promenad i strålande solsken.
Trots alla minusgrader nalkas det vår i luften. Underbart!
En omelett med avocado (och ketchup, lyxigt) puttrar på spisen och jag ska ta en dusch innan jobbet.

Hade precis en liten dispyt med H - han vill inte använda sina t-shirts då jag inte har torktumlat dem.
Jo, det är mest jag som tvättar...
Och jag avskyr torktumlaren.
Kör enbart handdukar, lakan & underkläder där i.
Jag vill att mina kläder ska hålla längre än 10 tvättar och älskar när de är fräscht crunchy.
Varför köpa dyra kläder och sen förstöra dem i onödan?
Tål inte känslan av tumlade, fismjuka kläder som har tappat all färg och form.
Henke är tydligen tvärtom och vi tjafsade oss fram till nån sorts förlikning där jag gick med på att torktumla jobb-t-shirtar och ev. vanliga lite fulare.
Vill han ha sina piké och märkes-tees tumlade får han göra det själv.
Jag hänger all övrig tvätt, även lillkillens.
Vart står du?
Torktumlare - för eller emot?

Nåja, back to reality.
En dusch på det här så hörs vi sen, då?

Kommentarer
Postat av: Sussi

För - iaf lakan, handdukar, gamla t-shirts och hästkläderna. Resten hängs i torkrummet.

2011-02-16 @ 12:18:37
Postat av: C

Sussi

Det förvånar mig inte det minsta! Haha!

Tänkte skriva ut en "Sussi behöver inte svara här..." ;-). Kramis!!

2011-02-16 @ 12:38:39
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Sussi

Klart jag också vill vara med i din högst vetenskapliga undersökning ;-) Kram

2011-02-16 @ 15:20:57
Postat av: Ulrica

Ohhh, här är det jag som tvättar!

Annars skulle allt och lite till åka in i tumlarn..

Här tumlas; underkläder, lakan, handdukar och redan sletna grejjer :-p

Det händer ibland att jag tumlar lite av Grysans kläder, sånt som jag vet blir alldeles för hårt vid hängtorkning.



Men du, jag får det till 10 kiddos som du har runt dej.. :-p

(sjukt att jag blev tvungen och räkna efter själv..)



Och det där med sötheten, tack så mycket! Hon har det efter mor sin :-p

Iaf när hon va liten.. Haha!



Kram

2011-02-16 @ 17:53:36
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: Lina

Ni verkar ju bo helt underbart!

Jag älskar Gotland...önskar jag snart kan åka dit igen!



Ha en fin dag.

2011-02-17 @ 07:56:50
URL: http://linalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0