Luciadagen 11 12 13

Publicerat: 2011-12-13 Kl: 18:51:48 | I kategori: Allmänt


Gotlands lucia kom insmygande i ottan på jobbet i morse, så himla mysigt för en julgalning som jag...
Fyndade några julklappar efter jobbet och fick racerköra hem, tusan, en uppgift skulle vara inlämnad idag ja!
Fick skicka förlåt-sms till min stränga PT Åsa som tar personligt illa upp om jag inte dyker upp på hennes pass ;-).
Nu ska jag råplugga några timmar och kanske hinna med några samtal. Fler timmar på dygnet, nån?
Puss på er! Ta hand om varann!



Gissar att majoriteten inte har hört den gotländska Staffan stalledräng, hittade inte på youtube heller...

Staffen var en stalledräng, stalledräng, stalledräng,
Han vattnede sine fålar fem,
I ra, i ra, i rallallallallalla.
Sorkar låt oss lustige vare
En gång jul om året bare
Sjung fallerallalla!

Nu rider Staffen av er gård, av er gård, av er gård,
Han har ej fått en våter tår.
I ra, i ra, i rallallallallalla.
Sorkar låt oss lustige vare
En gång blott om året bare
Sjung fallerallalla!


Nix, måste fortsätta här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0