It can only get better...

Publicerat: 2010-01-04 Kl: 18:37:56 | I kategori: Allmänt


Nyårslista!

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Bloggade!

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010?

Nix och nej. Jävla trams. Ska man skärpa sig så gör det då.

Fick någon i din närhet barn?
Oh ja. Alla klämmer ut ungar. Närmast mig var det min brors tjej som klämde ut världens sötaste Aaron. Mitt hjärta har härmed förflyttat sig ur kroppen och ner i barnsängen. Min bästa kompis M fick en dotter.


Dog någon i din närhet?
Ja. Tyvärr flera stycken. Ingen i familjen förutom mammas katt Mojje.

Vilka länder besökte du?
Räknas Skåne som eget land?

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
En större bostad.

Vilket datum från 2009 kommer du minnas, och varför?
Nyårsafton. Magisk kväll, faktiskt.

Vad var din största åstadkommelse?
Jag vågade. Gäller lite allt möjligt. Jag är en fegis.
Måste också nämna min fantastika krogrunda som kommer att gå till Visbys historia och kanske Guinness rekordbok.
Sedan lyckades jag tjata till mig en tillfredsställande höjning av både tjänstegraden och lönen.


Vad var ditt största misslyckande?
Ett trasigt förhållande och lite bortslösade pengar. Har en förmåga att parkera fel, Gotlands kommun borde utfärda ett specialbevis för mig så att lisorna inser att jag inte ställer mig galet med vilja, det är snarare ett stort hål i hjärnan som ställer till det.

Vems beteende förtjänade att firas?
Min lillebror som trots ung ålder och många odds emot sig är den bästa, mest engagerade, finaste och kärleksfullaste pappan i världen. Tänk om alla vore som du, älskade bror.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det kan ni ju dra en tiotusenkronors-gissning på.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Lägenhet och bil. Parkeringsböter och krogen. & HM.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Den där lilla killen som tittade ut i februari fick hjärtat att klappa rätt snabbt.
Och Paul Anka. Men det fattar kanske bara Anna. ;-)

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ooooooooooooh, the sex is on fiiiiireeee… Sent 2009-tal.

Bästa filmer 2009?
Svensson som jag är… Stieg Larsson- triologin.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Tränat.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Överreagerat.

Favorit TV-program?
Eeeeh… Men jag kollar inte på TV. Vi säger väl vädret!?

Vilken var den bästa boken du läste?
Äh plöjde en massa skitböcker i sommras… Stieg var bäst där också.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev bjuden på middag av Mr Pucko.

Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Klänningar en masse.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Pratade med vänner. A lot. Det gjorde kanske dem galna. Men mitt sinne höll sig lugnt.

Vem saknar du?
En helt fantastisk, tjock gammal tant.
Hon dog i maj och saknaden kommer ofta över mig.
Hon lärde mig att man kan vara gammal och sjuk, men finns humor så finns hopp.
”Jag tror att jag ska söka sommarjobb” är väl bästa kommentaren någonsin av en 90-åring med hjärntumör? ”Sätt upp håret, du ser ut som en sköka” kommer näst därefter, sagt med mycket glimt. Eller, "Jag ska kalla dig Dojjan för att du alltid släpar med fötterna" (!?!?!?).
Bästa tant Edit i hela himlen, dig saknar jag… Mycket!



Vem var den bästa nya personen du träffade?
Äh, det är den där brorssonen igen...
Och min bästis kompis som guidade mig genom en liten kris i somras.


Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2009:
Livet är kort! Säg vad du känner till människor du tycker om innan det inte längre är möjligt.


Lärde du dig något nytt under 2009?
Massor.

Vad vill du lära dig under 2010?
Handen på hjärtat nu. Jag vill lära mig älska förbehållslöst och att med öppet sinne kunna satsa helhjärtat och välja the man that I want for good. Det råkar vara du, Mr Pucko.

2010 kommer att bli ett fullständigt glänsande år!  

Återkommer med fotocollage.

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Vilken fantastiskt härlig och ärlig lista!



Du är grymmens!



high five



KLEM

2010-01-04 @ 20:56:14
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0