You thought I wouldn't grow without ya, Now I'm wiser

Publicerat: 2010-08-20 Kl: 03:20:16 | I kategori: Allmänt



Nytt inslag i bloggen: Hur man blir en bättre människa.
En ny grej om dagen som alla som läser slaviskt måste följa.
Jag har 14 punkter och det är obligatoriskt och närvaroplikt, okej?

Dag 1.
Lär dig vara tacksam

DU har MILJARDER saker att vara tacksam för och du ska komma på varenda liten grej, och tacka för detta ofta.
Tacka dig själv, tacka universum, eller who ever - men kom ihåg att vara tacksam.
Tacka för materiella ting, tacka för din partner och dina barn, och tacka dig själv för att du är du och så fantastiskt underbar.
Tacka när du sätter fötterna i golvet på morgonen och när du lägger huvudet på kudden på kvällen.
Gör det i huvudet eller köp en fin liten bok.

Idag är jag tacksam för att klockan är halv 4 och alla verkar sova gott.
Dessutom är jag tacksam för min fina frilla och för att jag hittade massor av inredning på Ellos (JO, man får vara tacksam för sånt också).
Sen är jag tacksam för att min mamma ringer och kollar att jag inte tagit livet av mig hundra gånger om dagen.
Det är påfrestande, men det är av omtanke, och sån ren moderskärlek som man inte KAN bli arg för.
Lilla mamman.


Ni då!?

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

haru läst mias bok? ;-)



Men alrighty then, jag är jäkligt tacksam för att du fick arslet ur vagen och började blogga.



Jag är tacksam för att barnen gillar chips (så att de kan sitta still i soffan på fredagar och jag får en liten ostörd stund vid datorn)



Jag är tacksam för att danne kommer hem.



Jag är tacksam för álla fina kända och okända människor som stöttar mig varje dag.

2010-08-20 @ 18:14:01
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: ♥ Anna S

Jag är tacksam för att jag har världens bästa familj!

Jag är tacksam för att jag har få men goda vänner!

Jag är tacksam för att jag har lätt för att bli brun!

Jag är tacksam för att jag nog kan äta rätt onyttigt men inte bli så fläbbig!

Jag är tacksam för att jag har en iPhone.

God natt

2010-08-20 @ 21:35:55
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0