Back to life, back to reality

Publicerat: 2009-12-01 Kl: 17:26:20 | I kategori: Allmänt



Jag har legat av mig.
Med min nuna här vid sidan om blir jag allt lite fegare.
Ni vet vart min mailbox bor och plötsligt haglar kärleksinläggen och SurCissis liv är all of a sudden en dans på röda rosor.
Någon kallade mig språkpolis och utnämnde mig till uppslagsbok här om dagen.
Stämmer icke.
Jag är kanske inte vokabulärt utvecklad som en femåring men det är inte långt ifrån, fråga Mr Pucko som brukar tala om för mig att jag har talfel - för att jag pratar med dialekt.
Det roliga i kråksången (hahaha, han är så jävla dum ibland) är att han själv är SKÅNING!
Ingen Kristianstadsbo med lätt brytning utan en hardcore Ystadskille med riktig gröt i halsen.
Det tog ett halvår innan jag förstod vad han sa alls på telefon...
Gissningsleken gjorde att jag kunde tolka hans budskap som jag ville och det gjorde våra första månader väldigt fina och romantiska, nu har jag lärt mig att tyda det mesta och det visar sig att han inte alls är så intelligent som man först kunde tro. (Märker ni av vårt gräl i morse?)
Nu ska vi inte tillägna Mr Pucko en hel annonssida.





Med det sagt lägger vi ut två regler som vissa kan behöva tillämpa i sina inlägg.
1. Tvekar man om hurvida det är ett sammansatt ord eller två skilda, sätt ihop dem.
Det blir nästan alltid rätt.
 2. Läs och lär.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Sär skrivningar? Jag??? Que!?!??!?!?!?



:-P

2009-12-01 @ 17:44:42
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Sofie

Precis här: "De är subjekt. Dem är objekt. Till exempel ska det alltid vara objektsform efter preposition (till, från, av, på osv.). "



tappade jag koncentrationen och slutade läsa och ägnande mig istället åt att äta min cheescake.



Men det är bra att du är på mig. Min mamma var på mig senast igår "Sofie, din blogg är ju trevlig och så MEN... du måste lära dig att skriva rätt på de och dem för där är du verkligen ute och cyklar"



....!!!



=)



kram!

2009-12-01 @ 17:47:21
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0